Občas se tu kočkujeme s uživatelem Invisible o jeho církevní příslušnost a o církevní příslušnost vůbec.

Dnes odpolene jsem napsal:

Nemůžeme se tu dohodnout, co je kritériem příslušnosti k té dané církvi či církevní společnosti. Zda nějaký formální akt (zápis do matriky), osobní sebevidění participanta, nebo kompatibita jeho názorů s názory té které církve.

Podle mého vidění situace je Invisible špatným katolíkem (pokud je teda katolíkem). Kdyby se stal protestantem, mohl by být dobrým protestantem.

Jediné, co nevím, je, zda je lepší být špatným katolíkem, nebo dobrým protestantem. Mně osobně jsou ti druzí sympatičtější.

A to jsem ještě nevěděl, co napsalo RaVa o dialogu s lefébvristy:

Mons. Pozzo: věřím v pozitivní vyústění dialogu s Bratrstvem sv. Pia X.

Cituji:

Uvedl také, že se neobává existence lefébvristů v rámci katolické církve, jakkoliv si uvědomuje obtíže, které to může vyvolat. Ti, kdo jsou skutečně a plně katolíci, mají nejen právo, ale také povinnost být v katolické církvi. Historie už podobné případy zaznamenala.

Je to velmi pozitivní zpráva: Historie zaznamenala dokonce i takové věci, že katolík byl katolíkem!