Máme její druhý uznaný zázrak. Chystá se její svatořečení. Určitě se dobře hodí do roku milosrdenství.
Proti matce Tereze nic nemám, naopak si jí verlice vážím. Ale nejak se nemohu smířit s tím, že dobro, které bezespotu páchala, je nazýváno dobrem misijním.
Misionář je podle mého názoru ten, kdo se cítí být povolán Ježíšovou výzvou "jděte do celého světa, ke všem národům, učte, získávejte mi učedníky a křtěte". Kdo tedy jde, učí, hlásá radostnou zvěst, získává Kristu učedníky a křtí.
Ale pokud je mi známo, matka Tereza nehlásala, nezískávala učedníky, nekřtila (nebo alespoň nepřipravovala své klienty ke křtu).
V jakém smyslu je to tedy misionářka?
Je dobré, když bude svatořečena charitativní pracovnice. Ale není dobré, když se charita zaměňuje za misie. Církev přece potřebuje obojí.
Komentáře
Aha.
No, to "ošetřuji" v tom "za jakých podmínek bude prominuto".
Jasně, že může nastat situace, že zprostředkování je tak idiotské, že bude shledáno jako dostatečný důvod pro prominutí nepřijetí.
Ale hodně to bude záviset na darech/nadáních toho, kdo nepřijal. Čím inteligentnější je nepříjemce, tím více je schopen pracovat s různými zdroji a tím jeho nepřijetí bude pohlíženo přísněji (jeden můj kolega používá rčení "to je výmluva, ne omluva"). Princip mi přijde jasný, ale tu míru v konkrétních případech neznáme. Takže o konkrétních případech nikdy nemůžeme soudit, kromě těch několika málo výjimek, které známe ze Zjevení (Jidáš, lotr po pravici ...).
JÿKü se domnívá, že pilířem islámu je i salát :-D
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.