Jsou to takové postřehy ala JiKu - nepodstatné (jak pro koho) a úplně netradiční.

 Z prvního čtení - Abraham obětující Izáka

„Nevztahuj svou ruku na chlapce a nic mu nedělej, neboť nyní vím, že se bojíš Boha, když mi neodpíráš svého syna, svého jediného syna.“

Nedávno jsme se tu přeli o to, co to je ta bázeň Boží (timor Domini), která je počátkem moudrosti. Tak tady je taková dobrá definice, a to přímo z Božích úst.

 Abraham ne nechystal obětovat syna z lásky k Bohu. Ani ze strachu před ním ne. Ale proto, že Ho bral vážně.  

 Druhý postřeh je z Evangelia:

Toho slova se chytili a uvažovali mezi sebou, co to znamená „vstát z mrtvých“.

Lidi mi tu nadávají, že slovíčkařím. Minimálně nejsem sám, dělám totéž, co učedníci. Uvažuji, co jednotlivé termíny mohou vlastně znamenat. Dokonce bych si tipnul, kdo z učedníků s tím začal. Težko INFP idealista a snílek Jan, težko ESTJ Petr (strážce, ředitel, Bruce Willis), který když z něho něco moudrého vypadlo, neměl to z vlastní hlavy (Ty jsi Kristus, Syn Boha živého - blahoslavený jsi Šimone, neboť tohle jsi nevymyslel hlavou, ale zjevil ti to Duch svatý).  A když to bylo z vlastní hlavy, tak to byla pěkná blbost (Mistře, je dobře, že jsme tady. Máme udělat tři stany: jeden tobě, jeden Mojžíšovi a jeden Eliášovi?) 

Takže asi Jakub. Snad proto je mi Jakubův list tak blízký.